Fra tegnebræt til millioninvesteringer: Maria Berntsen har sat kursen for gogo som kulturaktør i Danmark

Industriel designer Maria Berntsen har med den digitale kultur- og eventguide gogo sat sig for at inspirere flere mennesker til at opdage og bruge kulturtilbud, der udbydes hver dag.

Maria Berntsen
Maria Berntsen

Maria Berntsen og gogo’s mission er at blive en førende kulturaktør i Danmark, så flere mennesker kan bruge de kulturtilbud, der er for fødderne af os, samt at begrænse et kulturspild, der desværre er overvældende stort. 

Vi går glip af for mange unikke kulturtilbud

Maria er som industriel designer opfostret til at lede efter huller i markedet. Det er et vilkår inden for design, som handler om at skabe meningsfulde, forståelige løsninger for mennesker.

Og det var netop i sit virke som CEO i designvirksomheden Maria Berntsen Studio, at idéen til gogo for første gang opstod.

– Jeg synes der manglede en forståelig og samlende platform for kulturoplevelser i Danmark. En platform, der kunne give brugerne et overblik over de enorme mængder af interessante kulturtilbud, vi desværre går glip af hver eneste dag. Oftest fordi, vi ikke ved, at de eksisterer.

Siden da har Maria kastet sig helhjertet ind i gogo, og har skaleret platformen, så der i dag er mere end 80.000 downloads.

Iværksætter i en konservativ kulturbranche

Kulturbranchen er meget kompleks og konservativ, og det kan være svært at bryde igennem. Maria har formået at kunne holde fast og holde fokus, særligt på de tidspunkter, hvor alt går imod en.

 – En af mine visioner med gogo er at begrænse kulturspild, og det gør vi ved, at kulturforbrugeren får overblik over sine favoritevents, samtidig med at man bliver inspireret til at opleve noget nyt. I samarbejde med spillesteder, teatre og andre kulturvenues tilbyder gogo sidste øjebliks restbilletter. Det betyder at flere får mulighed for at bruge kulturen mere spontant samtidig med at kulturspild begrænses og salene fyldes med publikum.

Prominente investorer ombord

Maria og gogo har fået Henriette Rosendahl, der med Rosendahl familien har investeret, samt den erfarne iværksætter Rasmus Schmiegelow, som bl.a. er medstifter af virksomheden Goodiebox og indtræder som bestyrelsesformand. Og det er ikke alene business-casen der tiltrak:

– Allerede ved første møde blev jeg grebet af Marias vision for gogo. Jeg har set på rigtig mange startup-projekter de seneste år, og gogo har nogle virkelig gode metrics. Det er meget imponerende, hvad Maria og teamet har formået på kort tid med begrænsede ressourcer. Der er et kæmpestort potentiale i gogo, og jeg glæder mig meget til at arbejde sammen med Maria og teamet, fortæller Rasmus Schmiegelow. 

Del artiklen:

© 2024 Copenti ApSCookie- og privatlivspolitikPersondatapolitik • CVR-nr.: 42267937 • H.P. Hansens Plads 32, 4200 Slagelse • Tlf: +45 39 39 32 45